Објавено од Слободан Пачовски Четврток, 11 Февруари 2021 07:46
Кога ќе доживее силна возбуда му се случува на неколку часа да го изгуби чувството за сопствен идентитет и за она што го работел или каде бил. По телефонскиот повик Муштак ја губи свеста, а кога повторно ќе дојде на себе ќе утврди дека се наоѓа пред станот на Нузхет. Вратата е отворена и тој влегува и го затекнува лешот на Нузхет. Нузхет е убиена со отворач за писма на чија што дршка е туграта на султанот Мехмед Освојувачот.
Како историчар, со кревок и комплексен психолошки систем, Муштак Серхазин е фасцинантен и како истражувач и како раскажувач. Со потсетувањето на ликот Раскољников од романот на Достоевски, на Фројдовиот есеј „Достоевски и таткоубиството“ и на Кројцеровата соната од Толстој, како и на турската историја – особено на периодот на владеење на Мехмед Освојувачот, кој што го донел Декретот за братоубиството – романот на Умит го истражува концептот на убиство како метафора. Главна тема на романот не е толку идентитетот на убиецот, колку што се историските и психолошките притисоци што луѓето ги наведуваат да станат убијци. Социјалните, историските и психолошките аспекти го прават овој роман многуслоен, а едно од интересните прашања со кое читателот се соочува е следново: дали историјата е составена од настани во минатото или од толкувања што на тие настани им ги даваат историчарите?